• Welcome to SAU Community

    Welcome to SAU Community, like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of SAU Community by signing in or creating an account.

    • Start new topics and reply to others
    • Subscribe to topics and forums to get email updates
    • Get your own profile page, build reputation and make new friends
    • Send personal messages to other members.
    • See fewer ads!

    Consider joining our newsletter for the latest content updates

    Click here to register


paulr33

Sau Vic - Drag Times And Results

Recommended Posts

yeh... 1st gear was shit as expected, but second had nothing either.. heathcote track was pathetic... I had much less traction on the strip after a 2nd gear burnout that on the street with cold tyres

anyway, i wanted to see how the car went with its street setup :ninja:

if i set the car up properly it'd be eeeasy 11's

Share this post


Link to post
Share on other sites
NickR33    22

yeah rarely hear anything good about heathcote... amazing you get that thing down the quarter as well as you do with its fat stance... if you raised it up I'd cry!

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysiu    17

Lol yea my mate remembers your car there Hamish. He was in a black wrx sti with 210awkw and ran a 12.6. Don't think he raced you tho

Share this post


Link to post
Share on other sites
blah_blah    393
14.9sec @104.14mph on a wet track at heathcote. Only get to do 3 runs.

Looking for a mid 13's this weekend. And some better tyres.

Hey mate,

What engine/suspension mods and what power are you making?

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites
tavstar34    0
Hey mate,

What engine/suspension mods and what power are you making?

Cheers!

Hey mate, When I had my run at heathcote i got a return flow FMIC, POD, 3 inch turbo exhaust, 10psi, BC coilovers (6/8) and a shitty cheap tyres i got from my brothers SS v8.

i reckon il take off better with my pedders springs.

I made 189rwkw with out the FMIC at my last dyno on 10 psi.

Im gonna giv it another go and run on 11psi with better tyres. (Feels good) lol

Should make mid 13's or lower.

Edited by tavstar34

Share this post


Link to post
Share on other sites
Interloper    5

Update to my PB.

Heathcote 26/9/10.

RB20 GTS4 13.57 @ 105.51mph. 60ft 2.01 = crap, but i've had a 1.8 before....

motor on its last legs so won't be running again till new RB20 goes in :)

Looks like no one updates the times on 1st page?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Interloper    5

Maybe this will spur people to beat their PB's and new people to join the list.....?

gallery_1619_111_94665.jpg

gallery_1619_111_84608.jpg

let me know if you see any mistakes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
paulr33    79
  • Topic Author
  • thanks for doing that, can u set my run to

    193rwkw

    255 rears

    heathcote

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    33gtst    0

    hmm going to have to find my slip i think....but at the time I had 255 rwkw, 255's and 110 mph @ calder.

    Thanks heaps for doing the list...so surprised to see where my whale comes amoungst some impressive vehicles.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Interloper    5
    Might add to the list.

    R33 GTR:

    Ran 11.2 @128mph at Calder Park.

    what kind of 60ft did you get?

    street tyres?

    how many rwkw?

    it'll be good to get more info, its a pretty decent time mate. ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    white180sx    3
    what kind of 60ft did you get?

    street tyres?

    how many rwkw?

    it'll be good to get more info, its a pretty decent time mate. :huh:

    Yeah sorry mate,

    Got 1.7 60ft

    Was running Nitto Nt's drag radials which wernt the best (these need a bit of heat to get really grippy which didnt really help me). ive now bought a set of MT street radials which i hope are better off the line.

    Was running 350 awkw.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Interloper    5
    Yeah sorry mate,

    Got 1.7 60ft

    Was running Nitto Nt's drag radials which wernt the best (these need a bit of heat to get really grippy which didnt really help me). ive now bought a set of MT street radials which i hope are better off the line.

    Was running 350 awkw.

    thanks i'll add it to the list.

    what turbo were you running?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    tavstar34    0

    Next run will be after when my next set up is in.

    Looking around 250-260rwkw.

    Some good semi's and il be easily 12.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    brlucas    0

    when ya going next tav? I wanna take mine out and see what she'll pull haha!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now